Při fyzickém ověření na pobočce musí občané ČR předložit průkaz totožnosti, cizinci z EU pak ID card/cestovní pas nebo průkaz o povolení k pobytu.
Klienti se státním občanstvím nebo trvalým pobytem mimo EU dokládají současně identifikační doklad a povolení k pobytu, mimo to také dokument, který prokáže vztah k České republice, např. pracovní smlouvu atd.
Klienti z vysoce rizikových zemí pak musí dodat ještě dokument prokazující zdroj prostředků.
Raiffaisenbank a.s. provádí kontrolu klienta, aby co nejvíce eliminovala rizika praní špinavých peněz a financování terorismu. Kontrola klienta je známá často pod pojmem "Know Your Customer" neboli "Znát svého klienta". Každý klient je povinen na výzvu banky poskytnout informace, které jsou nezbytné pro provedení kontroly, včetně předložení příslušných dokladů. Pokud klient takovou součinnost neposkytne nebo z jiného důvodu nelze kontrolu klienta provést, musí banka postupovat dle platných zákonů.
Banka zjišťuje a vyhodnocuje informace o účelu a povaze obchodu nebo obchodního vztahu, o povaze podnikatelské činnosti, o zjištění a ověření totožnosti skutečného majitele klienta, zjištění řídicí a vlastnické struktury klienta, zjištění původu majetku politicky exponované osoby nebo o uplatňování mezinárodních sankcí na klientovi. V souladu s § 9a zákona č. 253/2008 Sb. provádí banka zesílenou identifikaci a kontrolu u klientů se zemí původu ve vysoce rizikové třetí zemi, a to kdykoliv v průběhu vzniku nebo v době trvání obchodního vztahu. Seznam vysoce rizikových zemí je určen na základě Nařízení komise EU 2016/1675 a seznamu vysoce rizikových zemí FATF. Z pohledu banky je potřeba respektovat pravidla AML (Anti Money Laundering). Jedná se o opatření proti praní špinavých peněz, které mají také bránit financování terorismu (CFT – Combating the Financing of Terrorism).
Se všemi údaji klienta a doloženými informacemi banka nakládá v souladu s bankovním tajemstvím.